De Verrekijkers

Alle leerlingen hebben recht op een plek op school die past bij hun kwaliteiten en mogelijkheden. Dit noemen we ook wel passend onderwijs. Sommige leerlingen hebben behoefte aan extra verbreding en verdieping naast de reguliere lesstof. Speciaal voor deze leerlingen hebben wij de meerdaagse plusgroep De Verrekijkers. Hen bieden wij graag een passend aanbod binnen onze basisschool.

De Verrekijkers zijn leerlingen van basisschool De Wildert uit groep 3-4-5 en groep 6-7-8-. Deze leerlingen gaan twee dagen per week naar de verrekijkerklas en volgen de andere drie dagen een 'compacte' versie van de basisstof in hun eigen (reguliere) klas.

De Verrekijkers krijgen les in wetenschap en techniek, maar gaan ook aan de slag met persoonlijke (leer)doelen en het ontdekken van hoe hun brein werkt. Wat hebben ze nodig en waarin kunnen ze zich nog verder ontwikkelen? Daarnaast krijgen ze verdiepende lessen in rekenen en taal. Dit alles ontdekken ze samen met gelijkgestemden, wat een gevoel van (h)erkenning creëert.

Om deze lessen te kunnen geven, hebben wij een speciaal klaslokaal ingericht. De leerlingen kunnen hier op een ervaringsgerichte manier aan de slag samen met onze vaste leerkracht, juf Sandra. Met VERder kijken, kom je VERder!

Er zijn nog enkele plekken vrij.
Mocht u denken dat De Verrekijkers ook iets is voor uw kind?
Neem hier contact op met onze directeur Miek van Leijsen.
Zij helpt u graag verder!